معرفی انیمیشن | کلیله و دمنه
  • کد مطالب: ۱۶۷۴۳۰
  • /
  • ۱۶ خرداد‌ماه ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۹

معرفی انیمیشن | کلیله و دمنه

«کلیله و دمنه» انیمیشنی ایرانی است که در سال ۱۳۹۵ توسط علی‌رضا توکلی بینا کارگردانی شد. این انیمیشن پرکشش و جذاب، داستان آموزنده‌ و خلاقی دارد.

عاطفه جوینی - «کلیله و دمنه» انیمیشنی ایرانی است که در سال ۱۳۹۵ توسط علی‌رضا توکلی بینا کارگردانی شد. این انیمیشن برگرفته از اثری ادبی به همین نام است که در اصل اثری هندی است و به فارسی ترجمه شده است.

کارتون «کلیله و دمنه» برنده‌ی جایزه‌ی ویژه‌ی هیئت داوران جشنواره‌ی اورآسیا ۲۰۱۷ شد.

هم‌چنین در جشنواره‌های رولان بایکوف (ارمنستان)، کودکان کانادا (تورنتو)، جونیور فست (جمهوری چک)، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم نوجوان سئول (کره)، کودک و نوجوان کلکته (هند) و کودک و نوجوان اصفهان نامزد دریافت جایزه بوده است.

در داستان این انیمیشن شبی طوفانی جغدی به نام ماهان نزد سلطان جنگل می‌آید و به شیر می‌گوید که قحطی بزرگی در انتظار جنگل است و دلیل آن شکار زیاد از حد حیوانات است.

شیر از او راهنمایی می‌خواهد و ماهان می‌گوید دوستی دارد که نامش دامون است. دامون شغالی دانا و گیاه‌خوار است. آن‌ها تصمیم می‌گیرند به ملاقات دامون بروند.

سلطان جنگل تصمیم می‌گیرد که دامون را به عنوان مشاور خود در امور جنگل انتخاب ‌کند. اما در همین حال مشاوران قبلی شاه که با دامون دشمن شده بودند، برای سر به نیست کردن او نقشه می‌کشند.

این انیمیشن پرکشش و جذاب، داستان آموزنده‌ و خلاقی دارد. بهترین پیشنهاد این است که تماشایش را از دست ندهید!

 

نام انیمیشن:
کلیله و دمنه

سال تولید:
۱۳۹۵

نویسنده و کارگردان:
علیرضا توکلی بینا

شرکت تولید کننده:
شرکت پویانمایی صبا

کشور تولیدکننده:
ایران

زمان پخش:
۸۲ دقیقه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.